مجمع فوق العاده صاحبان سهام بهمن دیزل: افزایش سرمایه 700درصدی به رقم هشت هزار میلیارد ریال  | بهمن دیزل
مجمع فوق العاده صاحبان سهام بهمن دیزل: افزایش سرمایه 700درصدی به رقم هشت هزار میلیارد ریال 

مجمع فوق العاده صاحبان سهام بهمن دیزل: افزایش سرمایه 700درصدی به رقم هشت هزار میلیارد ریال 

  • تاريخ انتشار : یکشنبه 10 بهمن 1400
مجمع فوق العاده صاحبان سهام بهمن دیزل: افزایش سرمایه 700درصدی به رقم هشت هزار میلیارد ریال 

مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام شرکت بهمن دیزل با حضور 93.5 درصد سهامداران، مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره بهمن دیزل، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان حسابرسی آزمودگان در سالن اجتماعات شرکت بهمن موتور برگزار شد و افزایش سرمایه شرکت بهمن دیزل و اصلاح مفاد ماده 5 اساسنامه در خصوص میزان سرمایه و تعداد سهام تصویب شد.
طبق مقررات اساسنامه، ترکیب هیات رییسه مجمع بهمن دیزل از حمیدرضا منجی  با عنوان رییس جلسه، حسین خضری  به عنوان مدیرعامل، کیوان قاصدی  به عنوان ناظر، احمدی به عنوان دبیر جلسه و با حضور ابراهیمی نماینده سازمان بورس و فاطمی  نماینده حسابرسی آزمودگان تشکیل شد. همچنین در این مجمع اعضای هیات مدیره بهمن دیزل نیز حضور داشتند.
بر اساس این گزارش استماع گزارش هیات مدیره و اظهار نظر حسابرس و بازرس قانونی شرکت، تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه، اصلاح مفاد ماده 5 اساسنامه در خصوص میزان سرمایه و تعداد سهام و نیز سایر مواردی که تصمیم گیری راجع به آن در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده می باشد، از موارد دستور جلسه ذکر شده بود که طبق مقررات اساسنامه پس از تشکیل هیات رییسه با حضور نماینده سازمان بورس، حسابرس مستقل و حدود 93.5 از سهامداران در سالن اجتماعات شرکت بهمن موتور برگزار شد.
در این جلسه حسین خضری مدیرعامل بهمن دیزل در مورد آخرین وضعیت تولید شرکت در 10 ماه سال 1400افزود: در 10ماهه سال جاری در عرصه تولید با رشد 50درصدی مواجه بودیم و در نظر داریم از 1856دستگاه تولید به عدد تولید 2500دستگاه تولید خودرو دست یابیم .
مدیرعامل بهمن دیزل همچنین بیان داشت: برای سال 1401 برنامه تولید 2994دستگاه تولید در دستور کار است.
وی با تاکید بر اینکه در تولید کامیونت سهم 50درصدی بازار را در اختیار داریم، خاطرنشان کرد: باید این سهم تولید را برای شرکت بهمن دیزل افزایش دهیم.
خضری یادآور شد؛ افزایش قیمت خودرو و نقدینگی موجود یکی از مهمترین دلایل افزایش سرمایه شرکت بهمن دیزل به شمار می رود و بدون این افزایش سرمایه امکان تکاپوی شرکت وجود ندارد.
گفتنی است؛ شرکت بهمن دیزل در 9ماهه سال 1400به سود خالص با رقمی بالغ بر 500میلیارد تومان دست یافته است و در نظر داریم این سود خالص را تا پایان سال به رقم 850میلیارد تومان برسانیم.
در پایان؛ با حضور اعضای هیات مدیره و سهامداران افزایش سرمایه شرکت بهمن دیزل از رقم 1.000.000میلیارد ریال به مبلغ 8.000.000 میلیارد ریال تصویب و نیز اصلاح مفاد ماده 5 اساسنامه در خصوص میزان سرمایه و تعداد سهام تصویب دیگر جلسه مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام بهمن دیزل بود که صورت پذیرفت.
گفتنی است مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام شرکت بهمن دیزل در ساعت ۱۵ روز یکشنبه 10بهمن ماه سال جاری آغاز شد و در ساعت 16 به پایان رسید.